🍂Podsumowanie konkursu fotograficznego „Jesień z książką w tle"
Działanie M17 Zarządzanie ryzykiem - dopłaty do składek ubezpieczenia od strat spowodowanych chorobami zwierząt
16 listopada 2022 roku ogłoszony został nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania „Zarządzanie ryzykiem”
Wnioski o przyznanie pomocy w ramach działania „Zarządzanie ryzykiem” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, można składać w terminie od 30 września do 31 października 2022 r.
WARUNKI PRZYZNAWANIA POMOCY:
O przyznanie pomocy może starać się producent rolny, który m.in.:
posiada numer identyfikacyjny nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności,
jest posiadaczem samoistnym lub zależnym nieruchomości, na której prowadzi działalność rolniczą w zakresie produkcji drobiu, bydła lub świń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
w ramach prowadzonej działalności rolniczej posiada umowę ubezpieczenia drobiu, bydła lub świń od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych salmonellą (okres objęty ubezpieczeniem rozpoczynający się nie wcześniej niż w dniu
1 kwietnia 2022 r.), z której wynika, że ubezpieczył co najmniej:
- 1000 sztuk kurcząt rzeźnych lub
- 1000 sztuk gęsi rzeźnych, lub
- 1000 sztuk indyków rzeźnych, lub
- 1000 sztuk drobiu nieśnego, lub
- 4 sztuki bydła, lub
- 14 sztuk świń;
zapłacił składkę z tytułu ubezpieczenia wynikającą z umowy ubezpieczenia
a w przypadku gdy zgodnie z umową ubezpieczenia składka ma być opłacana
w ratach - zapłacił wszystkie raty wynikające z tej umowy ubezpieczenia
z terminem płatności do dnia złożenia wnioskuo przyznanie pomocy,
temu producentowi rolnemu nie przyznano na podstawie odrębnych przepisów dopłaty do składki z tytułu ubezpieczenia wynikającej z umowy ubezpieczenia,
W przypadku producenta rolnego podlegającego wpisowi do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1467 z późn. zm.), pomoc jest przyznawana, jeżeli poza ww. warunkami, producent rolny jest wpisany do tego rejestru co najmniej od dnia zawarcia umowy ubezpieczenia.
W przypadku przedsiębiorcy zagranicznego będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną posiadającą zdolność prawną, który wykonuje działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach oddziału, pomoc jest przyznawana jeżeli poza ww. warunkami, jego oddział jest wpisany do rejestru przedsiębiorców w KRS co najmniej od dnia zawarcia umowy ubezpieczenia.
W przypadku producenta rolnego będącego wspólnikiem spółki cywilnej pomoc jest przyznawana, jeżeli numer identyfikacyjny został nadany spółce, a ponadto gdy:
nieruchomość, na której jest prowadzona działalność rolnicza w zakresie produkcji drobiu, bydła lub świń, stanowi przedmiot najmu, dzierżawy, użyczenia albo producent rolny ma inny tytuł prawny do władania tą nieruchomością co najmniej od dnia zawarcia umowy ubezpieczenia,
w ramach umowy spółki cywilnej jest prowadzona działalność rolnicza w zakresie produkcji drobiu, bydła lub świń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
każdy ze wspólników będący osobą prawną podlegający wpisowi do rejestru przedsiębiorców w KRS, z wyłączeniem przedsiębiorcy zagranicznego będącego osobą prawną, albo będący spółką osobową w rozumieniu art. 4 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych jest wpisany do tego rejestru co najmniej od dnia zawarcia umowy ubezpieczenia,
oddział każdego przedsiębiorcy zagranicznego będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną posiadającą zdolność prawną, który wykonuje działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach tego oddziału i podlega wpisowi do rejestru przedsiębiorców w KRS, jest wpisany do tego rejestru co najmniej od dnia zawarcia umowy ubezpieczenia.
FORMA I WYSOKOŚĆ POMOCY:
Pomoc przyznaje się w formie dopłaty do składki z tytułu ubezpieczenia drobiu, bydła lub świń od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych salmonellą na okres objęty ubezpieczeniem rozpoczynający się nie wcześniej niż w dniu
1 kwietnia 2022 r.
Pomoc przyznawana jest w wysokości 70% zapłaconej kwoty składki z tytułu ubezpieczenia, jeżeli z umowy ubezpieczenia wynika, że wypłata odszkodowania nastąpi w przypadku wystąpienia szkód w wysokości przekraczającej 20% wyrażonej w złotych wartości:
średniej rocznej produkcji ubezpieczanych zwierząt z trzech ostatnich lat poprzedzających rok, w którym została zawarta umowa ubezpieczenia, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim poprzedzającym rok, w którym została zawarta umowa ubezpieczenia, z pominięciem roku o najwyższej i najniższej wartości produkcji, ustalonej na podstawie danych rachunkowych lub dokumentów potwierdzających wartość prowadzonej produkcji drobiu, bydła lub świń w gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej, albo
produkcji drobiu, bydła lub świń zadeklarowanej w umowie ubezpieczenia przez producenta rolnego – w przypadku, gdy działalność rolnicza w zakresie produkcji drobiu, bydła lub świń nie była prowadzona w okresie poprzedzającym rok zawarcia umowy ubezpieczenia.
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY:
Wniosek o przyznanie pomocy składa się do kierownika biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego wskazane w ewidencji producentów, o której mowa
w przepisach o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.
Wniosek o przyznanie pomocy składa się na formularzu udostępnionym przez Agencję na stronie internetowej. Można go złożyć osobiście lub przez osobę upoważnioną, przesyłką nadaną w placówce pocztowej operatora wyznaczonego lub pocztą kurierską. Wniosek o przyznanie pomocy może być również złożony w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą Agencji bądź za pośrednictwem formularza udostępnionego na Platformie Usług Elektronicznych ARiMR (PUE) na stronie internetowej Agencji.
Wniosek o przyznanie pomocy może dotyczyć kilku umów ubezpieczenia.
PRZYZNANIE I WYPŁATA POMOCY:
Obsługa wniosków o przyznanie pomocy odbywa się w trybie KPA. Decyzja administracyjna o przyznaniu pomocy wydawana jest w terminie 2 miesięcy od dnia upływu terminu składania wniosków o przyznanie pomocy.
Wypłata pomocy następuje w terminie 30 dni od dnia, w którym decyzja
o przyznaniu pomocy stała się ostateczna na rachunek producenta rolnego wskazany przez niego w ewidencji producentów. (Nie składa się wniosku
o płatność.)
Producent rolny jest zobowiązany poinformować Agencję na piśmie:
każdej zmianie danych zawartych we wniosku o przyznanie pomocy
w terminie 7 dni od dnia zaistnienia tej zmiany;
wygaśnięciu stosunku ubezpieczenia w terminie 7 dni od dnia tego wygaśnięcia.
W przypadku wygaśnięcia stosunku ubezpieczenia przed upływem okresu, na jaki została zawarta umowa ubezpieczenia, i otrzymania przez producenta rolnego od ubezpieczyciela zwrotu części składki z tytułu ubezpieczenia producent rolny zwraca pomoc w kwocie proporcjonalnej do kwoty zwróconej składki w terminie 30 dni od dnia otrzymania należności od ubezpieczyciela.
Nie jest możliwe ani wstąpienie do toczącego się postępowania na miejsce producenta rolnego ubiegającego się o przyznanie pomocy ani przyznanie pomocy następcy prawnemu producenta rolnego, któremu przyznano pomoc, albo nabywcy gospodarstwa lub jego części, albo przejmującemu posiadanie gospodarstwa lub jego części.
Pomoc dla rodzin rolniczych - zmiana w programie oraz wydłużenie terminu składania wniosków
Do 23 listopada 2022 r. został wydłużony termin składania wniosków o przyznanie pomocy finansowej w zakresie wsparcia finansowego rodzin, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z wystąpieniem w gospodarstwie rolnym w 2022 r. szkód spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi.
Szczegółowe informacje o wprowadzonych zmianach w programie dla rodzin znajdą Państwo na stronie internetowej ARiMR: https://www.gov.pl/web/arimr/pomoc-dla-rodzin-w-zwiazku-z-niekorzystnymi-warunkami-atmosferycznymi-w-2022-r2
Festiwal Smaków Tradycyjnych Konkursu Kulinarnego „Potrawa wigilijna”
Organizatorem Konkursu Kulinarnego „Potrawa wigilijna” są Ośrodek Kultury Gminy Kikół i Gminna Biblioteka Publiczna w Kikole, pod patronatem Wójta Gminy Kikół oraz Rada Gminy Kikół.
Cel konkursu:
Celem konkursu jest wyłonienie i promowanie najlepszych potraw i ciast wigilijnych, aranżacja stołu wigilijnego oraz poznawanie i kultywowanie tradycji bożonarodzeniowych. Potrawy powinny odzwierciedlać charakter i kulturę związaną z tradycją bożonarodzeniową oraz zakorzenione w domostwach zwyczaje i obrzędy świąteczne. Ponadto jednym z głównych celów jest popularyzacja potraw regionalnych, promowanie produktów lokalnych, integrowanie mieszkańców poprzez wspólne spotkanie kulinarne, promowanie walorów gminy. Konkurs ma na celu rozwijać oraz wspierać zasoby ludzkie na rzecz rozwoju lokalnego, a także integrować i aktywizować społeczność lokalną.
Uczestnicy konkursu:
Uczestnikami konkursu będą koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, kluby seniorów, organizacje pozarządowe oraz przedstawicie sołectw z terenu gminy Kikół.
Warunki uczestnictwa:
1. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wypełnienie karty zgłoszeniowej stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu oraz dostarczenie jej do organizatora do 05 grudnia 2022 r., Ośrodka Kultury Gminy Kikół Pl. Kościuszki 7a, 87-620 Kikół.
2. W konkursie uczestnicy przygotowują:
➢ dwie tradycyjne potrawy wigilijne,
➢ ciasto
➢ aranżację stołu.
3. Uczestnicy konkursu są zobowiązani w dniu Festiwalu przygotować gotowe potrawy w ilości co najmniej 30 porcji.
Zasady konkursu :
1. Konkurs odbędzie się 15 grudnia 2022 r. o godz. 13.00 w Świetlicy Wiejskiej w Ciełuchowie.
2. Organizator ( w zależności od ilości zgłoszeń) przygotowuje dla każdego uczestnika stolik na którym uczestnik zaprezentuje wybraną przez siebie potrawę i ciasto wraz z aranżacją stołu.
3. Uczestnicy Konkursu sami ponoszą koszty dojazdu i zakupu produktów potrzebnych do wykonania dania konkursowego.
4. Organizator zapewnia dostęp do wody bieżącej.
Ocena potraw:
1. Oceny dokona Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektora OKGK.
2. Ocena zostanie dokonana według kryteriów podanych na karcie oceny stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
3. Ocena Komisji jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.
Nagrody:
W wyniku oceny zostaną przyznane pierwsze, drugi i trzecie miejsce, które zostaną nagrodzone nagrodami głównymi oraz jedno wyróżnienie. Pozostali uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy.
Postanowienia Końcowe:
1. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminy należy do Organizatora.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny.
3. Udział w Konkursie oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych,
publikację zdjęć zwycięskich potraw. Informacje o nagrodzonych i ich produktach zostaną
podane do publicznej wiadomości przez organizatorów imprezy.
4. Wszelkich informacji udziela organizator OKGK pod numerem telefonu 54 289 46 70 wew. 25 lub 500 837 986.
Zapraszamy do konkursu „Świetlice wiejskie – co się tutaj dzieje?”
Mamy przyjemność zaprosić do udziału w konkursie pod nazwą „Świetlice wiejskie – co się tutaj dzieje?”. Konkurs jest skierowany do kół gospodyń wiejskich z terenu województwa kujawsko-pomorskiego prowadzących swoją działalność w świetlicach wiejskich.
Celem konkursu jest zaprezentowanie działalności Kół Gospodyń Wiejskich w prowadzonych przez nie świetlicach wiejskich, które integrują społeczność lokalną, służą zaspokajaniu społecznych i kulturalnych potrzeb mieszkańców wsi, równocześnie przyczyniając się do podniesienia atrakcyjności danej miejscowości. Zgłoszenia na konkurs w imieniu koła gospodyń wiejskich musi dokonać wójt/burmistrz gminy na terenie której znajduje się dane koło gospodyń wiejskich. Na laureatów konkursu czeka sześć atrakcyjnych nagród finansowych o łącznej wysokości 9.800 zł.
W załączeniu regulamin konkursu, w którym znajdziecie Państwo wszystkie istotne informacje oraz formularz zgłoszenia, na który czekamy w terminie do 22 listopada 2022 r. Należy go przesłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, Departament Rolnictwa i Geodezji, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń z dopiskiem „Konkurs Świetlice wiejskie - co się tutaj dzieje?”.
Szczegółowych informacji na temat organizacji konkursu udziela:
Departament Rolnictwa i Geodezji,
ul. Targowa 13/15
87-100 Toruń
Krystyna Brykała, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 56 62 15 934
Zachęcamy do udziału w konkursie
- regulamin
- zgłoszenie do konkursu
- oświadczenie autora zdjęć
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych udzielana przez osobę, której dane dotyczą
- informacja w związku z przetwarzaniem danych osobowych osoby, której dane dotyczą
źródło: https://www.kujawsko-pomorskie.pl
Szkoła do hymnu - Zajeziorze 2022 r. [PREZENTACJA]
link do prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=nx_w56gt0M0&t=22s
Szkoła Podstawowa w Zajeziorzu kolejny raz przystąpiła do ogólnopolskiej akcji Szkoła do hymnu. 10 listopada 2022 r. cała społeczność Szkoły zebrała się w sali gimnastycznej, aby o godzinie 11:11 odśpiewać Mazurka Dąbrowskiego.
Uroczystość z uczniami przygotowali nauczyciele: Monika Bonowicz, Sylwia Kowalska, Ireneusz Bednorz.
Autor zdjęć i prezentacji - Józef Myszkowski
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Włocławku zaprasza do udziału w webinarium pt. „Pożyczki unijne szansą na rozwój firmy ” .
Spotkanie w formie on-line odbędzie się 23 listopada 2022r. , w godzinach 10:00 - 11:00.
Spotkanie skierowane jest do przedsiębiorstw poszukujących wsparcia na realizację inwestycji. Ze wsparcia mogą skorzystać firmy mikro, małe i średnie. Kwota pożyczek ustalana jest elastycznie do potrzeb przedsiębiorców a ich oprocentowanie jest znacznie korzystniejsze niż w bankach.
Pożyczki mogą ułatwić rozbudowę obiektów firmy, zakup środków trwałych i wyposażenia albo wartości niematerialnych i prawnych. Są sprawdzonym instrumentem wsparcia przedsiębiorstw. Decyzję o przyznaniu pożyczki można uzyskać już w ciągu miesiąca i w krótkim terminie przystąpić do realizacji inwestycji czy dokonania zakupów niezbędnych do rozwoju firmy.
Naszym gościem będzie przedstawicielka Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego, która szczegółowo omówi cały proces wnioskowania i przedstawi ofertę dostępnych pożyczek.
Program webinarium dostępny jest tutaj
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie na nasz adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zgłoszenia wpisując w tytule WEB 23.11.2022 oraz w treści imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Każdy uzyska od nas zwrotne potwierdzenie.
Dostęp do webinarium jest bardzo prosty. Wystarczy dysponować komputerem oraz dostępem do sieci i połączyć się z nami za pomocą przesłanego, najpóźniej w dniu spotkania, linku.
Zapisać się można również telefonicznie 54 235 67 12.
Serdecznie zapraszamy!
11 listopada w Gminie Kikół - prezentacje.
link do prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=VONhNFX4ZFk&t=3s
Wójt Gminy Kikół, Ośrodek Kultury Gminy Kikół oraz Zespół Szkolno - Przedszkolny w Kikole zapraszają serdecznie na uroczyste obchody 104 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Część 1 - Msza Święta za Ojczyznę w kościele pw. Św. Wojciecha w Kikole, montaż słowno - muzyczny w wykonaniu uczniów Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Kikole. Zdjęcia i prezentacja - Józef Myszkowski
link do prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=zEEInBh1aR0&t=5s
11 listopada 2022 r. w Kikole - uroczystości pod Pomnikiem. Odśpiewanie hymnu narodowego, okolicznościowe wystąpienia Starosty Krzysztofa Baranowskiego i Przewodniczącego Rady Gminy Jacka Sadowskiego, składanie kwiatów i zniczy. Po zakończonej uroczystości Wójt Gminy Józef Predenkiewicz podziękował wszystkim za udział i zaprosił na poczęstunek. Autor zdjęć i prezentacji - Józef Myszkowski
link do prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=kN2bavpxH3U
12 listopada odbył się IV Kikolski Bieg dla Niepodległej. Na starcie stanęło 96 biegaczy, którzy mieli do pokonania dystans 1918 metrów. O zwycięstwo walczyli młodsi i starsi, kobiety i mężczyźni. Była piękna pogoda i wspaniała atmosfera. Wszyscy uczestnicy biegu otrzymali pamiątkowe medale i kamizelki odblaskowe, a zwycięzcy w poszczególnych kategoriach puchary i upominki. Po zakończonym biegu jego uczestników organizatorzy zaprosili na ciepły posiłek. Zdjęcia i prezentacja - Józef Myszkowski
Filmk z "IV Kikolskiego Biegu dla Niepodległej"
link do filmu https://www.facebook.com/okgkikol/videos/654849406246923
IV Kikolski Bieg dla Niepodległej