Przydatne linki

W załączniku ulotka dotycząca POMOCY DLA OSÓB W KRYZYSIE BEZDOMNOŚCI ZIMA 2024/2025

Klucz do uczenia 3.0

Informacja dotycząca projektu ”Klucz do uczenia 3.0”.

UCHWAŁĄ NR 6/337/24 ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO
z dnia 19 czerwca 2024 r., zaakceptowano założenia projektu pn. „Klucz do uczenia 3.0”, przygotowanego przez Departament Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.

  1. nazwa projektu:  „Klucz do uczenia 3.0”
  2. nr projektu: FEKP.08.14-IZ.00-0001/24;
  3. wartość projektu ogółem: 5 879 079,53 zł;
  4. całkowita wartość dofinansowania Projektu wynosi: 5 291 171,57 zł;
  5. wartość dofinansowania Projektu z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus:  4 997 217,60 zł;
  6. wartość dofinansowania z budżetu państwa: 293 953,97 zł;
  7. wkład własny niepieniężny Jednostek realizujących projekt: 587 907,96 zł;
  8. termin realizacji: od 2024-09-01 do 2026-08-31;
  9. projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw
    i Pomorza 2021-2027;

Priorytet 8  Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji
i włączenia społecznego;

Działanie 08.14  Kształcenie ogólne;

  1. cel projektu: wsparcie uczniów klas 7-8 szkół podstawowych w procesie kształcenia tak, aby mieli oni szansę podnoszenia poziomu wiedzy, zdobywania i rozwijania kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych przekładających się na proces uczenia i możliwości kontynuacji nauki w wybranych szkołach, a także na funkcjonowanie w życiu codziennym. Celem jest także wsparcie nauczycieli szkół podstawowych obejmujące doskonalenie umiejętności i kompetencji niezbędnych do prowadzenia wysokiej jakości nauczania;
  2. grupa docelowa: projekt skierowany jest do 2400 uczniów klas 7-8 uczących się w 50 szkołach podstawowych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz 125 nauczycieli w nich zatrudnionych;
  3. partnerzy projektu: partnerami są gminy, będące organami prowadzącymi dla szkół, które zostały zakwalifikowane do udziału w projekcie na podstawie Regulaminu rekrutacji szkół podstawowych do pilotażowego projektu "Klucz do uczenia 3.0" stanowiącego załącznik do Uchwały nr 18/877/24 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 6 maja 2024 r.

 

Wsparciem objęte zostaną następujące placówki:

  1. GMINA ALEKSANDRÓW KUJAWSKI - Szkoła Podstawowa im. Marii Danilewicz Zielińskiej w Stawkach, ul. Szkolna 4, Stawki, 87-700 Aleksandrów Kujawski,
  2. GMINA BARTNICZKA - Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Radoszkach, Radoszki 64 A, 87-321 Bartniczka,
  3. GMINA MIASTA BRODNICY - Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Henryka Sienkiewicza
    w Brodnicy, ul. 3 Maja 4, 87-300 Brodnica,
  4. GMINA BRZEŚĆ KUJAWSKI - Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Władysława Łokietka
    w Brześciu Kujawskim, ul. Królewska 21, 87-880 Brześć Kujawski,
  5. GMINA MIASTO BYDGOSZCZ :

- Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Adama Mickiewicza z Oddziałami Sportowymi
w Bydgoszczy, ul. Hetmańska 34, 85-039 Bydgoszcz,

- Szkoła Podstawowa Nr 10 im. Jana Kochanowskiego z Oddziałami Sportowymi, ul. Śląska 7, 85-235 Bydgoszcz,

- Szkoła Podstawowa Nr 28 im. Polskich Noblistów w Bydgoszczy, ul. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego 1, 85-805 Bydgoszcz,

- Szkoła Podstawowa Nr 45 im. Kanału Bydgoskiego z Oddziałami Sportowymi w Bydgoszczy, ul. Staroszkolna 12, 85-209 Bydgoszcz,

- Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Bronisława Malinowskiego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego, ul. Adama Czartoryskiego 18, 85-222 Bydgoszcz,

- Szkoła Podstawowa Nr 48 z Oddziałami Specjalnymi i Sportowymi w Bydgoszczy,
ul. Ludwika Waryńskiego 1, 85-320 Bydgoszcz,

- Szkoła Podstawowa Nr 57 im. Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy w Bydgoszczy, ul. Bohaterów Westerplatte 2, 85-827 Bydgoszcz,

- Szkoła Podstawowa Nr 58 im. Ireny Sendlerowej w Bydgoszczy, ul. Gdańska 53a, 85-005 Bydgoszcz,

  1. GMINA CEKCYN - Szkoła Podstawowa w Cekcynie, ul. Szkolna 8, 89-511 Cekcyn,
  2. GMINA CHROSTKOWO - Szkoła Podstawowa im. Bartosza Głowackiego
    w Chrostkowie z oddziałami przedszkolnymi, Chrostkowo 80, 87-602 Chrostkowo,
  3. GMINA DOBRZYŃ NAD WISŁĄ:

- Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Dobrzyniu Nad Wisłą, ul. Licealna 1,
87-610 Dobrzyń nad Wisłą,

- Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Chalinie, Chalin 36, 87-610 Dobrzyń nad Wisłą,

  1. GMINA DRZYCIM - Szkoła Podstawowa w Zespole Placówek Oświatowych im. Janusza Korczaka w Drzycimiu, ul. Broniewskiego 2, 86-140 Drzycim,
  2. GMINA GRUDZIĄDZ:

- Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Mokrem, ul. Złota 2, 86-302 Mokre,

- Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sztynwagu, Sztynwag 46, 86-302 Sztynwag,

- Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Nowej Wsi, ul. Grudziądzka 43, 86-302 Nowa Wieś,

  1. GMINA MIASTO GRUDZIĄDZ - Szkoła Podstawowa Nr 9 im. Tadeusza Kościuszki,
    ul. Forteczna 29, 86-300 Grudziądz,
  2. GMINA IZBICA KUJAWSKA - Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Marszałka J. Piłsudskiego w Izbicy Kujawskiej, ul. Tymieniecka 1, 87-865 Izbica Kujawska,
  3. GMINA JEZIORA WIELKIE:

- Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Woźnieckiego w Jeziorach Wielkich, Jeziora Wielkie 104, 88-324 Jeziora Wielkie,

- Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Wójcinie, Wójcin 59, 88-324 Jeziora Wielkie,

  1. GMINA JEŻEWO:

- Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Laskowicach, ul. Szkolna 6, 86-130 Laskowice,

- Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Jeżewie, ul. Główna 37, 86-131 Jeżewo,

  1. GMINA KCYNIA - Szkoła Podstawowa im. Jana Czochralskiego w Kcyni, ul. Wyrzyska 12, 89-240 Kcynia,
  2. GMINA KĘSOWO:

- Szkoła Podstawowa im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Żalnie, ul. Szkolna 1,
89-506 Żalno,

- Szkoła Podstawowa im. ks. kan. Józefa Swobodzińskiego w Kęsowie, ul. Szkolna 11,
89-506 Kęsowo,

  1. GMINA KIKÓŁ - Szkoła Podstawowa im. I.A. Zboińskiego w Kikole, ul. Targowa 6,
    87-620 Kikół,
  2. GMINA MIASTO KOWAL - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kowalu, ul. Piwna 20,
    87-820 Kowal,
  3. GMINA MIASTA LIPNA:

- Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Lipnie, ul. Okrzei 1, 87-600 Lipno,

- Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Jana Pawła II w Lipnie, Plac 11 Listopada 13, 87-600 Lipno,

  1. GMINA LNIANO - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Lnianie, ul. Szkolna 13, 86-141 Lniano,
  2. GMINA ŁUBIANKA - Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Łubiance, ul. Chełmińska 1, 87-152 Łubianka,
  3. GMINA PŁUŻNICA - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Płużnicy, Płużnica 43, 87-214 Płużnica,
  4. GMINA ROGÓŹNO - Szkoła Podstawowa w Rogóźnie, Rogóźno 91a, 86-318 Rogóźno,
  5. GMINA ROJEWO - Zespół Szkolno-Przedszkolny Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Górskiego w Rojewie, Rojewo 111, 88-111 Rojewo,
  6. GMINA RYŃSK:

- Szkoła Podstawowa w Jarantowicach, Jarantowice 84 C, 87-200 Wąbrzeźno,

- Szkoła Podstawowa im. Mikołaja z Ryńska w Ryńsku, ul. Szkolna 4, 87-213 Ryńsk,

  1. GMINA SKRWILNO - Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skrwilnie,
    ul. Bieżuńska 16, 87-510 Skrwilno,
  2. GMINA ŚLIWICE - Szkoła Podstawowa im. ks. Prałata E. Staniszewskiego w Śliwicach,
    ul. Szkolna 9, 89-530 Śliwice,
  3. GMINA MIASTA TORUŃ:

- Szkoła Podstawowa Nr 6 w Toruniu, ul. Łąkowa 13, 87-100 Toruń,

- Szkoła Podstawowa Nr 13 im. Św. Jana Pawła II w Toruniu, ul. Krasińskiego 45/47,
87-100 Toruń,

- Szkoła Podstawowa Nr 31 im. Gen. J. Hallera w Toruniu, ul. Dziewulskiego 41B, 87-100 Toruń,

  1. GMINA MIASTO WĄBRZEŹNO:

- Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w Wąbrzeźnie, ul. Wolności 30, 87-200 Wąbrzeźno,

- Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Edmunda Wojnowskiego w Wąbrzeźnie, ul. Tysiąclecia 1, 87-200 Wąbrzeźno,

  1. GMINA MIASTO WŁOCŁAWEK:

- Szkoła Podstawowa Nr 5 Integracyjna im. Szarych Szeregów we Włocławku, ul. Wieniecka 46, 87-800 Włocławek,

- Szkoła Podstawowa Nr 14 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego we Włocławku, ul. Bukowa 9, 87-800 Włocławek,

  1. GMINA ZBICZNO - Zespół Szkół w Zbicznie Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich, ul. Szosa Brodnicka 77, 87-305 Zbiczno.

 

1 stycznia 2025 r. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 26 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw, dzięki którym możliwa będzie jednoczesna wypłata renty rodzinnej nabytej z tytułu bycia wdową lub wdowcem oraz emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy, czyli zbiegu świadczeń.  
Wypłata świadczeń w zbiegu możliwa będzie od 1 lipca 2025 r., ale wnioski o wypłatę świadczeń w zbiegu będzie można składać już od 1 stycznia 2025 r.

Na czym polegają nowe zasady zbiegu uprawnień do świadczeń?

Osoba uprawniona jednocześnie do renty rodzinnej po zmarłym małżonku i emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy uzyska możliwość pobierania obydwu tych świadczeń w zbiegu tj. możliwa będzie wypłata renty rodzinnej z emeryturą lub renty rodzinnej z rentą z tytułu niezdolności do pracy. Z tym że jedno – wybrane świadczenie – będzie wypłacane w całości, a drugie w określonej części (15% od 1 lipca 2025 r. do 31 grudnia 2026 r.; 25% od 1 stycznia 2027 r.). Świadczeniobiorca (wdowa, wdowiec) będzie mógł sam zdecydować, czy chce pobierać np. całość swojego świadczenia powiększonego o określony procent renty rodzinnej po zmarłym, czy też na odwrót.  

Kto może uzyskać prawo do wypłaty świadczeń wg nowych reguł zbiegu?

Świadczenia w zbiegu będzie mogła pobierać osoba będąca wdową/wdowcem jeżeli spełni łącznie nw. warunki:

  • osiągnie powszechny wiek emerytalny – co najmniej 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn;
  • pozostawała we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka;
  • nabyła prawo do renty rodzinnej po zmarłym małżonku nie wcześniej niż pięć lat przed osiągnięciem wyżej wymienionego wieku emerytalnego;
  • nie zawarła nowego związku małżeńskiego.

Kiedy ustaje prawo do wypłaty świadczeń wg nowych reguł zbiegu?

Prawo do wypłaty świadczeń w zbiegu ustaje z dniem poprzedzającym dzień zawarcia nowego związku małżeńskiego przez osobę uprawnioną. 

Jaka może być maksymalna wysokość świadczeń wypłacanych w zbiegu?

Wysokość świadczeń wypłacanych w zbiegu, nie może być wyższa od trzykrotności kwoty najniższej emerytury (od 1 marca 2024 r. najniższa emerytura wynosi 1.780,96 zł) tj. 5 342,88 zł.
Od 1 marca 2025 r. kwota najniższej emerytury zostanie podwyższona, wskutek corocznej waloryzacji świadczeń. Wobec czego maksymalna wysokość świadczeń wypłacanych w zbiegu również ulegnie podwyższeniu. 

W maksymalnej kwocie świadczeń ustalonych w zbiegu, zostaną uwzględnione wskazane w ustawie świadczenia tj.:

  • świadczenia wchodzące w skład zbiegu (np. emerytura i renta rodzinna),
  • dodatki i świadczenia o charakterze innym niż jednorazowe wypłacane wraz ze świadczeniami (np. dodatek pielęgnacyjny, świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, dodatek kombatancki, ryczałt energetyczny itd.),
  • emerytury i renty przyznane w trybie specjalnym przez Prezesa Rady Ministrów, Prezesa ZUS i Prezesa KRUS,
  • świadczenie honorowe przyznane w związku z ukończeniem wieku 100 lat,
  • świadczenia emerytalno-rentowe wypłacane przez instytucje zagraniczne. 

W przypadku przekroczenia trzykrotności kwoty najniższej emerytury jedno ze świadczeń wypłacanych w zbiegu ulegnie pomniejszeniu o kwotę przekroczenia.

Kiedy i jak ubiegać się o zbieg świadczeń?

Ustalenie prawa do zbiegu świadczeń oraz ich wypłata następują na wniosek osoby uprawnionej. 

Wnioski o ustalenie zbiegu świadczeń będzie można składać od 1 stycznia 2025 r. 

  • osobiście,
  • za pośrednictwem przedsiębiorcy uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej w obrocie krajowym lub zagranicznym,
  • przez elektroniczną skrzynkę podawczą KRUS-ePUAP,
  • w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, czy też podpisem zaufanym,

- w dowolnej jednostce organizacyjnej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. 

Od kiedy będzie można uzyskać prawo do zbiegu świadczeń?

Prawo do wypłaty zbiegu świadczeń będzie przyznawane od dnia spełnienia wszystkich warunków, nie wcześniej niż od miesiąca złożenia wniosku i nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r. (w przypadku wniosków złożonych do 31 lipca 2025 r., prawo do wypłaty zbiegu powstanie nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r.). 

Wzory wniosków o rentę wdowią będą dostępne w grudniu 2024 r. na stronie internetowej KRUS i we wszystkich jednostkach organizacyjnych. 

UWAGA!

Wdowy/wdowcy, którzy nie mają ustalonego prawa do renty rodzinnej po zmarłym małżonku (tj. do chwili obecnej nie złożyły wniosku o rentę rodzinną po zmarłym małżonku), a rozważają ubieganie się w przyszłości o zbieg świadczeń, wniosek o rentę rodzinną mogą złożyć w każdej chwili do dowolnej jednostki organizacyjnej KRUS (oddziału regionalnego lub placówki terenowej KRUS). Kasa rozpatrzy prawo do renty rodzinnej, ustali wysokość tego świadczenia i wyda decyzję w sprawie, ale nie podejmie wypłaty tego świadczenia. Pamiętać bowiem należy, że w myśl obowiązujących obecnie przepisów osoba uprawniona jednocześnie do renty rodzinnej po zmarłym małżonku i do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy może pobierać tylko jedno z tych świadczeń (zasada ta zmieni się od lipca 2025 r.).

Niemniej złożenie wniosku o rentę rodzinną po zmarłym małżonku usprawni późniejsze procedowanie wniosku o wypłatę świadczeń w zbiegu i umożliwi dokonanie wyboru proporcji pobierania świadczeń w zbiegu. 

 

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

https://www.gov.pl/web/krus/od-lipca-2025-r-wdowy-i-wdowcy-uzyskaja-mozliwosc-pobierania-zbiegu-swiadczen-wg-nowych-zasad

poniedziałek, 16 grudzień 2024 11:29

IV Festiwal Smaku w "Starej Piekarni" w Kikole

3 grudnia br. w Sali weselnej „Stara Piekarnia” w Kikole odbył się IV Festiwal Smaków Tradycyjnych, w ramach którego odbył się konkurs kulinarny na potrawy wigilijne.
Organizatorem Festiwalu był Ośrodek Kultury Gminy Kikół przy współpracy z Urzędem Miasta i Gminy w Kikole oraz Ludowymi Zespołami Sportowymi. Patronat nad wydarzeniem objęła Burmistrz Kikoła Renata Gołębiewska. Tegoroczne wydarzenie zostało dofinansowane przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Gmin Dobrzyńskich Region Południe
w Dobrzyniu nad Wisłą.
Do konkursu przystąpiło sześć stowarzyszeń z terenu miasta i gminy Kikół: Koło Gospodyń Wiejskich "SUMINIANKI", Stowarzyszenie KGW z Grodzenia, Stowarzyszenie Emerytów Gminy Kikół, Koło Gospodyń Wiejskich „Sami Swoi” z Jarczechowo, Stowarzyszenie "TRUTOWANIE", Koło Gospodyń Wiejskich "KIKOLANKI".
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała powołana przez organizatorów komisja konkursowa w składzie: Pani Ola Wronkowska- Mordal, Pani Magdalena Włodarska -Kasiuk z Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego w Lipnie , Pani Marzena Kowalska z LGD Dobrzyń nad Wisłą oraz Pan Krzysztof Kiełkowski - restauracja Przystań.
Celem konkursu było wyłonienie i promowanie najlepszych potraw i ciast wigilijnych, aranżacja stołu wigilijnego oraz poznawanie i kultywowanie tradycji bożonarodzeniowych,
a także rozwijanie oraz wspieranie zasobów ludzkich na rzecz rozwoju lokalnego, integrowanie
i aktywizowanie społeczności lokalnej - gdzie z pewnością osiągnęliśmy ten cel.
Komisja konkursowa dokonała oceny potraw i wydała następujący werdykt.
W kategorii potrawy wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
Miejsce I – zupa grzybowa wykonana przez KGW „SUMINIANKI”
Miejsce II – śledzie piernikowe wykonane przez KGW „KIKOLANKI”
Miejsce III – pstrąg w wykonaniu KGW „KIKOLANKI”
Miejsce IV – kapusta wigilijna wykonana przez Stowarzyszenie Emerytów Gminy Kikół
Miejsce V – karp w galarecie przygotowany przez KGW „SUMINIANKI”
Miejsce VI – śledź smażony w sosie śmietanowo-musztardowym wykonany przez Stowarzyszenie Emerytów Gminy Kikół
Komisja postanowiła w tej kategorii przyznać wyróżnienie dla KGW w Grodzeniu – najstarszych uczestniczek konkursu za krzewienie i podtrzymywanie tradycji bożenarodzeniowych.
W kategorii ciasta i desery wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
Miejsce I – świąteczny torcik makowy wykonany przez Stowarzyszenie „TRUTOWIANIE”
Miejsce II – tort makowy wykonany przez Stowarzyszenie Emerytów Gminy Kikół
Miejsce III – ciasto – chatka wykonana przez KGW w Grodzeniu
W tej kategorii przyznano wyróżnienie dla KGW „SUMININKI” za przygotowanie makowca.
W kategorii aranżacja stołu, wyniki przedstawiają się następująco:
Miejsce I – Stowarzyszenie „TRUTOWIANIE”
Miejsce II – KGW „KIKOLANKI”
Miejsce III – KGW w Jarczechowie „Sami Swoi”
Nagrody wręczyli Burmistrz Kikoła Renata Gołębiewska, Przewodniczący Rady Miejskiej w Kikole Dariusz Predenkiewicz, Pani Marzena Kowalska LGD Dobrzyń nad Wisłą oraz zastępca burmistrza Kikoła Pan Daniel Świdurski. Gratulujemy wszystkim kołom i stowarzyszeniom. Dziękujemy, że poświęciliście swój czas i zaangażowaliście się aby na festiwalu było tak pysznie i świątecznie.
W trakcie festiwalu mieliśmy okazję ponownie usłyszeć kolędy i pastorałki w wykonaniu laureatów i uczestników Miejsko-Gminnego Konkursu Kolęd i Pastorałek. Serdecznie dziękujemy Gabrysi Sarnowskiej, Gabrysi i Zuzannie Słumskim oraz Frankowi Kuczkowskiemu, a także ich rodzicom, że uświetniliście nasze wydarzenie pięknymi kolędami. Również mieliśmy okazję wysłuchać pięknych kolęd w wykonaniu Pań z Klubu Seniora „Jesienny Liść” z Kikoła.
źródło: OKGK
foto: Krzysztof Kowalewski

 

View the embedded image gallery online at:
https://www.kikol.pl/aktualnosci#sigProId272a2157a3

poniedziałek, 16 grudzień 2024 10:43

Spotkanie opłatkowe dla mieszkańców Gminy Kikół

W piątek 13 grudnia mieszkańcy Gminy Kikół uczestniczyli w Spotkaniu Opłatkowy, przygotowanym przez władze naszej gminy z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Wydarzenie odbyło się w Starej Piekarni w Kikole zaś wśród gości obecni byli m.in. ks. Marek Mrówczyński oraz o. Mieczysław Jankowski. W świąteczny nastrój muzycznie wprowadzili członkowie kluby senioralnego "Jesienny Liść" z Kikoła. Słowa modlitwy oraz życzenia Burmistrza Kikoła Renaty Gołębiewskiej z pewnością na długo zapadną w serca obecnych osób, niosąc im nadzieję i dobrą nowinę na ten nadchodzący świąteczny czas. 

treść i foto: Krzysztof Kowalewski

View the embedded image gallery online at:
https://www.kikol.pl/aktualnosci#sigProId110c291d3a

     

poniedziałek, 16 grudzień 2024 08:16

Ostrzeżenia meteorologiczne: Silny wiatr

WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE ZBIORCZO NR 245
WYKAZ OBOWIĄZUJĄCYCH OSTRZEŻEŃ
o godz. 12:43 dnia 16.12.2024
Zjawisko/Stopień zagrożenia Silny wiatr/1
Obszar (w nawiasie numer
ostrzeżenia dla powiatu)
powiaty: aleksandrowski(105), brodnicki(109), bydgoski(106), Bydgoszcz(106),
chełmiński(110), golubsko-dobrzyński(108), Grudziądz(113), grudziądzki(114),
inowrocławski(104), lipnowski(110), mogileński(102), nakielski(101), radziejowski(106),
rypiński(106), sępoleński(107), świecki(116), Toruń(108), toruński(108), tucholski(111),
wąbrzeski(108), Włocławek(108), włocławski(109), żniński(98)
Ważność od godz. 22:00 dnia 16.12.2024 do godz. 09:00 dnia 17.12.2024
Prawdopodobieństwo 80%
Przebieg Prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości do 50 km/h, w porywach do 80
km/h, z zachodu. Nad ranem wiatr stopniowo będzie słabnąć.
SMS IMGW-PIB OSTRZEGA: WIATR/1 kujawsko-pomorskie (wszystkie powiaty) od 22:00/16.12
do 09:00/17.12.2024 prędkość do 50 km/h, porywy do 80 km/h, W. Dotyczy powiatów:
wszystkie powiaty.
RSO Woj. kujawsko-pomorskie (wszystkie powiaty), IMGW-PIB wydał ostrzeżenie pierwszego
stopnia o silnym wietrze
Uwagi Brak.
Zjawisko/Stopień zagrożenia Silny wiatr/1

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE ZBIORCZO NR 244
WYKAZ OBOWIĄZUJĄCYCH OSTRZEŻEŃ
o godz. 12:03 dnia 15.12.2024
Zjawisko/Stopień zagrożenia Silny wiatr/1
Obszar (w nawiasie numer
ostrzeżenia dla powiatu)
powiaty: aleksandrowski(104), brodnicki(108), bydgoski(105), Bydgoszcz(105),
chełmiński(109), golubsko-dobrzyński(107), Grudziądz(112), grudziądzki(113),
inowrocławski(103), lipnowski(109), mogileński(101), nakielski(100), radziejowski(105),
rypiński(105), sępoleński(106), świecki(115), Toruń(107), toruński(107), tucholski(110),
wąbrzeski(107), Włocławek(107), włocławski(108), żniński(97)
Ważność od godz. 05:00 dnia 16.12.2024 do godz. 14:00 dnia 16.12.2024
Prawdopodobieństwo 80%
Przebieg Prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości do 40 km/h, w porywach do 85
km/h, z zachodu i północnego zachodu.
SMS IMGW-PIB OSTRZEGA: WIATR/1 kujawsko-pomorskie (wszystkie powiaty) od 05:00/16.12
do 14:00/16.12.2024 prędkość do 40 km/h, porywy do 85 km/h, W i NW. Dotyczy powiatów:
wszystkie powiaty.
RSO Woj. kujawsko-pomorskie (wszystkie powiaty), IMGW-PIB wydał ostrzeżenie pierwszego
stopnia o silnym wietrze
Uwagi Brak.
Opracowanie niniejsze i jego format, jako przedmiot prawa autorskiego podlega ochronie prawnej, zgodnie z przepisami ustawy z
dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.).
Wszelkie dalsze udostępnianie, rozpowszechnianie (przedruk, kopiowanie, wiadomość sms) jest dozwolone wyłącznie w formie
dosłownej z bezwzględnym wskazaniem źródła informacji tj. IMGW-PIB.

piątek, 13 grudzień 2024 12:03

43. rocznica wprowadzenia stanu wojennego

W nocy z 12 na 13 grudnia 1981 r. na terytorium całego kraju wprowadzono stan wojenny. Decyzję o jego wprowadzeniu starano się zalegalizować antydatowanym Dekretem Rady Państwa z 12 grudnia 1981 r. o stanie wojennym i Uchwałą Rady Państwa w sprawie wprowadzenia stanu wojennego ze względu na bezpieczeństwo państwa. Uzasadniano go potrzebą przeciwdziałania chaosowi i anarchii wywołanych postępowaniem radykalnych działaczy „Solidarności”. W intencji władz komunistycznych leżało zahamowanie wolnościowego zrywu Polaków i niedopuszczenie do demontażu systemu totalitarnego w Polsce. Ogłoszeniu stanu wojennego towarzyszyło wyprowadzenie na ulice wojska. Władze drastycznie ograniczyły wolności i swobody. Zawieszona została działalność wszystkich związków zawodowych i central związkowych, w tym „Solidarności”. Działacze opozycji demokratycznej zostali internowani – łącznie przez cały okres trwania stanu wojennego wolności pozbawiono w ten sposób ok. 10 tys. osób. Zawieszono działalność wielu organizacji społecznych, w tym Niezależnego Zrzeszenia Studentów, powstałego po Sierpniu '80. Zakazane zostały zgromadzenia, pochody i manifestacje, zawieszono prawo do strajku.

czwartek, 12 grudzień 2024 10:22

„Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”

 Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego organizuje po raz czwarty edycję wojewódzką konkursu pod nazwą „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, którego celem jest promocja idei funduszu sołeckiego. Konkurs skierowany jest do wszystkich sołectw z terenu województwa kujawsko-pomorskiego, które w latach 2010-2024 realizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych w ramach funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny. Zgłoszenia na konkurs może w imieniu sołectwa dokonać sołtys wsi, członek rady sołeckiej lub wójt/burmistrz gminy na terenie której znajduje się dane sołectwo. Do konkursu można zgłosić tylko jeden projekt z danego sołectwa. Z udziału w konkursie wyłączone są projekty nagrodzone w ogólnopolskich edycjach konkursu organizowanych przez Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów. Na zgłoszenia poprzez formularz zgłoszeniowy czekamy do 21 lutego 2025 r. Na laureatów czekają nagrody finansowe, których łączna pula wynosi 12.000 zł.
Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela:
Departament Rolnictwa i Geodezji,
ul. Targowa 13/15
87-100 Toruń
Krystyna Brykała, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 56 62 15 934
Szczegółowe informacje na temat wojewódzkiej edycji konkursu, regulamin, formularz
zgłoszeniowy i inne wymagane załączniki można znaleźć na stronie internetowej
https://kujawsko-pomorskie.pl/tag/rolnictwo/

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego

We wtorek uczniowie z najstarszych klas Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kikole uczestniczyli w spotkaniu dotyczącym korzystania i możliwości nowoczesnego środowiska informatycznego, które znacząco ułatwia kontakt i załatwienie spraw administracyjnych i urzędowych. Informatyk Urzędu Miasta i Gminy Kikół Piotr Zarembski wyjaśniał uczniom jak korzystać z serwisu E-Urząd oraz aplikacji M-Instytucja. Działania te mają na celu wprowadzenie młodych ludzi w obecny cyfrowy system funkcjonowania instytucji i urzędów państwowych jak również mają pomóc we wprowadzeniu osób starszych, nieobytych cyfrowo z możliwościami i korzyściami płynącymi ze znajomości obsługi aplikacji. Liczymy na to, iż pozwoli to rozszerzyć krąg osób zdolnych do korzystania z istniejących narzędzi cyfrowych w kontaktach obywatel-urząd. Działania te będą sukcesywnie rozwijane i prezentowane w pozostałych szkołach naszej gminy.  

treść i foto: Krzysztof Kowalewski

View the embedded image gallery online at:
https://www.kikol.pl/aktualnosci#sigProId03f61dab16

środa, 11 grudzień 2024 12:27

X Sesja Rady Miejskiej Kikół

W dniu 10 grudnia 2024 r. odbyła się X Sesja Rady Miejskiej Kikół. Przedmiotem obrad było m.in. sprawozdanie Burmistrza o pracach w okresie międzysesyjnym; podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kikół na rok 2024; podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości gruntowych; podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Kikół i jej jednostkom podległym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu uprawnionego do udzielania tych ulg; podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia złożonej petycji; podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia Regulaminu korzystania z wielofunkcyjnego boiska sportowego przy ul. Kasztelańskiej w Kikole; podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Zasad budowy i finansowania przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Kikół; podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kikół. Na szczególną uwagę zasługuje omówienie i analiza aspektów dotyczących stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Kikół, dokonana przez Burmistrza Kikoła. Osoby zainteresowane całością przebiegu spotkania zapraszamy na stronę https://kikol.posiedzenia.pl/?
treść i foto: Krzysztof Kowalewski
Strona 1 z 247