REDEBATA SPOŁECZNA Organizowana przez Komendę Powiatową Policji w Lipnie
REDEBATA SPOŁECZNA
Organizowana przez Komendę Powiatową Policji w Lipnie
"BEZPIECZEŃSTWO NIECHRONIONYCH UCZESTNIKÓW RUCHU DROGOWEGO"
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
Program „Dzielnicowy bliżej nas”
Aplikacja „Moja Komenda”
Data : 28 września 2023r. ,godz. 16:00
Miejsce : Świetlica Wiejska w Kikole
ul. Targowa 1A
ZAPRASZAMY
Jak założyć Profil Zaufany przez internet
W ostatnim czasie bardzo ułatwia nam życie. Pozwala na załatwienie wielu urzędowych spraw potrzebny jest również przy naszej aplikacji e-urząd i mIstytucja Urzędu Gminy w Kikole, znacznie skracając przy tym czas oczekiwania na wynik swoich działań.
Profil Zaufany – co to jest?
Profil Zaufany to pewnego rodzaju środek identyfikacji elektronicznej. Zawiera zestaw danych (imię, nazwisko, data urodzenia, numer PESEL), które jednoznacznie identyfikują swojego posiadacza. Dzięki temu łatwo potwierdzimy swoją tożsamość, co pozwoli nam m.in. na złożenie wniosków (np. w ZUSie, czy na CEIDG) sprawdzenie punktów karnych czy danych medycznych na IKP (Internetowe Konto Pacjenta).
Jak założyć Profil Zaufany?
Dziś skupimy się wyłącznie na możliwościach, jakie daje nam internet. Istnieją na to aż trzy ścieżki:
- przez konto bankowe
- kwalifikowany podpis elektroniczny
- nowy dowód osobisty
Rejestracja przez konto bankowe
Zaczynamy od najłatwiejszej i najwygodniejszej opcji, czyli rejestrację przez konto bankowe.
Wejdź na stronę https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp, a następnie wybierz ikonę swojego banku:
Dalej – wystarczy zalogować się do swojego banku i postępować według przygotowanych instrukcji. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się także na stronach internetowych poszczególnych banków. W razie trudności możesz także skontaktować się bezpośrednio z infolinią swojego banku. Całość powinna zająć dosłownie kilka minut. To dlatego, że dane zostały już uwierzytelnione przy zakładaniu konta.
Jeśli Twojego banku nie ma na liście masz jeszcze dwie opcje.
Rejestracja i uwierzytelnienie w placówce lub przez kwalifikowany podpis elektroniczny
Możesz skorzystać także z kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Aby stało się to możliwe niezbędne będzie najpierw zainstalowanie oprogramowania PZ Singer właściwego do systemu, na którym pracujesz: Windows 32-bit 64-bit, Mac, Linux.
Następnie zarejestruj się na stronie Profilu Zaufanego:
Po kliknięciu w “Zarejestruj się” zobaczysz 3 możliwości – wybierz “Formularz online”:
Po uzupełnieniu wymaganych danych (oznaczone czerwonymi gwiazdkami):
zatwierdź swoje działania klikając w przycisk “Zarejestruj się”
W następnym kroku wyświetli Ci się komunikat z prośbą o wpisanie kodu autoryzacyjnego, który zostanie wysłany smsem na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego. Po wykonaniu tej czynności otrzymasz komunikat informujący o pomyślnym założeniu Profilu Zaufanego. Aby można było wykorzystywać go do załatwiania spraw urzędowych konieczne będzie jeszcze jego potwierdzenie. Dostępne będą dwie opcje: “Wyświetl listę punktów potwierdzających” oraz “ Potwierdź wniosek certyfikatem kwalifikowanym". Osoby które nie mają certyfikatu kwalifikowanego mogą udać się z dowodem osobistym do punktów potwierdzających profil zaufany. W Powiecie Lipnowskim taką usługę świadczą
URZĄD SKARBOWY W LIPNIE | UL. STANISŁAWA STASZICA 4 |
LIPNO |
oraz
ZUS Inspektorat w Lipnie | ul. Mickiewicza 43 | Lipno |
Wybierając opcję drugą, czyli potwierdzenie certyfikatem kwalifikowanym. Należy otworzyć pobraną na początku aplikację PZ Signer i kliknąć w “Rozpocznij proces podpisu”. Następnie kliknij w “Przejdź do podpisu” (jest to krok 4 w aplikacji)
Czekamy chwilę aż pojawi nam się opcja wyboru certyfikatu kwalifikowanego. Wybierz właściwy, a następnie kliknij w “Podpisz dokument”. Pojawi się nowe okno informujące o konieczności wpisania PINu. Należy potwierdzić wykonanie wcześniejszych kroków w aplikacji PZ Signer. Wrócimy wówczas do przeglądarki, gdzie wystarczy już tylko kliknąć w “Potwierdź wykonanie kroków”… i gotowe.
Rejestracja przez nowy dowód osobisty
Jeśli posiadasz nowy dowód osobisty (z warstwą elektroniczną) możesz przy próbie potwierdzenia swojej tożsamości wybrać opcję ‘e-dowód’. System krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces. Co ważne – opcja ta wymaga również posiadania czytnika NFC, który umożliwi połączenie Twojego dowodu z komputerem oraz specjalnego oprogramowania, który znajdziesz na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Instrukcja jak w prosty sposób zainstalować aplikację minstytucja Urzędu Gminy w Kikole na naszym telefonie.
W załączniku instrukcja jak w prosty sposób zainstalować aplikację minstytucja Urzędu Gminy w Kikole na naszym telefonie.
Informujemy, że w ramach programu „Cyfrowa Gmina ” Gmina Kikół uruchomiła portal mieszkańca e-instytucja Urzędu Gminy w Kikole (https://eurzad.kikol.pl/) oraz elektroniczny obieg dokumentów.
Informujemy, że w ramach programu „Cyfrowa Gmina ” Gmina Kikół uruchomiła portal mieszkańca e-instytucja Urzędu Gminy w Kikole (https://eurzad.kikol.pl/) Portal ten umożliwia załatwianie spraw urzędowych przez internet bez wychodzenia z domu, w tym m.in. sprawdzenie stanu swoich zobowiązań finansowych (np. opłat z tytułu podatku). Portal umożliwia również dokonanie wygodnej i bezpiecznej płatności internetowej za wybrane zobowiązania. Dzięki wprowadzonemu elektronicznemu obiegowi dokumentów oraz portalowi eurzad.kikol.pl można sprawić stan załatwianej sprawy w urzędzie.
Zachęcamy do logowania się do systemu profilem zaufanym lub mobywatelem adres usługi to (https://eurzad.kikol.pl/).
O systemie
Tworząc zarys Portal e-Urząd, najważniejsze dla nas było, aby był on intuicyjny w użytkowaniu. Obsługa przypomina korzystanie z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarki internetowej. Kluczowym elementem tego systemu jest wykorzystanie Profilu Zaufanego. Profil Zaufany w postępowaniu administracyjnym zastępuje tradycyjny podpis odręczny. Dzięki temu można bezpiecznie podpisywać dokumenty elektroniczne w Internecie. Co ważne, rozwiązanie to jest bezpłatne dla mieszkańca. System pozwala załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, szybko i w dogodnym dla siebie czasie.
Portal e-Urząd jest serwisem internetowym dostępnym przez stronę WWW, za pomocą którego mieszkaniec gminy między innymi otrzymuje dostęp do danych podatkowych i księgowych dotyczących jego osoby zgromadzonych w systemach informatycznych danego urzędu.
Najważniejsze korzyści z wdrożenia Portal e-Urząd:
- Sprawy urzędowe możliwe do załatwienia w dogodnym czasie, 24 h na dobę/7 dni w tygodniu.
- Nie ma potrzeby odwiedzania urzędu czy dzwonienia do jego pracowników, aby uzyskać informacje – większość danych można sprawdzić samodzielnie za pomocą Internetu.
- Ograniczone drukowanie dokumentów. Podpis Profilem Zaufanym na dokumencie elektronicznym zastępuje odręczny podpis na dokumencie papierowym. Wdrożenie systemu oszczędza pieniądze i jednocześnie pozwala zadbać o ochronę naszego środowiska.
- Wysyłanie pism, na przykład deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny, leśny, poprzez Portal e-Urząd dokonywane jest w pełni za pomocą Internetu.
- Wypełniając wniosek, system uzupełni automatycznie dane osobowe, bez potrzeby ręcznego wypełniania swojego imienia, nazwiska, adresu czy numeru PESEL.
- W przypadku składania korekty wniosku czy też kolejnego wniosku w tej samej sprawie będzie można wykorzystać z wcześniej wypełnionych formularzy i wpisać jedynie to, co się zmieniło.
- System gwarantuje pełne bezpieczeństwo i poufność. Dzięki wykorzystaniu Profilu Zaufanego dostęp do konta jest chroniony przed dostępem osób nieuprawnionych.
- Ekonomizacja czasu.
Do portalu jest również aplikacja mobilna mInstytucja dla Podatnika i Obywatela
Aplikacja mInstytucja to Mobilny Urząd w Twoim telefonie, działa wszędzie tam, gdzie tego potrzebujesz.
Jest to bezpłatna dla obywatela aplikacja mobilna na urządzenia mobilne typu smartfon oraz tablet z systemem operacyjnym Android/iOS. Głównym celem aplikacji mobilnej jest dostarczenie obywatelom i przedsiębiorcom bezpiecznego dostępu do danych z Rejestrów Publicznych, a także sprawnej komunikacji z instytucjami publicznymi. Autoryzacja odbywa się za pomocą Krajowego Węzła Tożsamości (Profil Zaufany, bankowość elektroniczna, e-dowód osobisty).
Aplikacja umożliwia:
- pozyskanie informacji o zobowiązaniach podatkowych wobec Gminy oraz opłacenie ich;
- otrzymywanie powiadomień o ważnych terminach i wydarzeniach; będziesz na bieżąco, z tym, co się dzieje w Twojej gminie, będziesz informowany o ważnych terminach, wydarzeniach organizowanych lokalnie;
- konsultacje społeczne – współdecyduj, współdziałaj, zbieraj informacje, bierz udział w ankietach, udzielaj się na forum przyczyniaj się do rozwoju swojej okolicy; pomagaj w podejmowaniu decyzji dla dobra lokalnej społeczności;
- tworzenie i wysyłanie dokumentów elektronicznych na skrytkę ePUAP Gminy (pismo ogólne, deklaracje i informacje podatkowe);
- złożenie oświadczenia o otrzymywaniu korespondencji drogą elektroniczną – jasno, konkretnie, czytelnie.
Film opisujący aplikację
INTERNET.GOV.PL
INTERNET.GOV.PL
Minister Cyfryzacji z dniem 1 stycznia 2023 roku uruchomił portal INTERNET.GOV.PL – usługę, dzięki której każdy może:
- sprawdzić, czy w wybranej lokalizacji jest dostępny szerokopasmowy internet i jacy operatorzy go oferują;
- zgłosić potrzebę dostępu do internetu;
- zgłosić pustostan, czyli budynek, w którym nie jest potrzebny dostęp do internetu;
- dowiedzieć się o planowanych rozbudowach sieci szerokopasmowej.
Dodatkowo system jest stale aktualizowany – duże podmioty zasilają go danymi raz w tygodniu, przedsiębiorcy z sektora MŚP – raz w miesiącu. Także raz w miesiącu aktualizowane są informacje o wszystkich planach inwestycyjnych.
Pierwsze 8 miesięcy funkcjonowania portalu INTERNET.GOV.PL to:
- Ponad 7 milionów punktów adresowych w zasięgu dostępu do internetu w całym kraju, w tym ponad 5,5 miliona punktów adresowych w zasięgu internetu światłowodowego;
- Ponad 260 tysięcy unikalnych użytkowników portalu;
- Ponad 12 milionów wyświetleń strony internetowej INTERNET.GOV.PL;
- Ponad 30 tysięcy Obywateli, którzy zgłosili zapotrzebowanie na szybki internet za pośrednictwem systemu.
INTERNET.GOV.PL jest narzędziem przeznaczonym również dla samorządów.
Samorząd, w szczególności Gminy, są pierwszym miejscem, w którym mieszkańcy szukają informacji o infrastrukturze telekomunikacyjnej i inwestycjach szerokopasmowych. Problem w tym, że jak dotąd Samorządy same tych informacji nie posiadały, a ich zebranie nie było łatwe. Teraz są dostępne nawet bez logowania w INTERNET.GOV.PL
Samorządy, które założyły konto w systemie mają dostęp do:
- zbiorczej LISTY POPARCIA BUDOWY SIECI SZEROKOPASMOWYCH na terenie samorządu. Jest to lista, która obejmuje wszystkie punkty adresowe bez dostępu do szybkiego internetu (powyżej 100 Mb/s). Takie listy mogą być zarówno drukowane, ale wtedy należy w systemie wprowadzić ręcznie dane uzyskane od mieszkańców, lub w postaci elektronicznej – wtedy wypełnione można załadować jako jeden plik do systemu. Dzięki temu są samorządy są w stanie gromadzić głosy wsparcia rozwoju infrastruktury szerokopasmowej. Działania te pozwolą bardziej efektywnie zachęcać przedsiębiorców telekomunikacyjnych do inwestowania w rozbudowę sieci szerokopasmowych na terenie Państwa jednostek.
- raportu ze STATYSTYKAMI dotyczącymi stanu dostępu do internetu na terenie danego samorządu, zawierającego listę przedsiębiorców, którzy świadczą usługi dostępu do internetu na danym obszarze.
Na INTERNET.GOV.PL. od 1 czerwca 2023 roku zbierane i prezentowane są informacje o planowanych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych inwestycjach finansowanych ze środków własnych.
Za pośrednictwem systemu informujemy także o punktach adresowych, które zostaną objęte szybkim internetem w ramach projektów dofinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Krajowego Planu Odbudowy albo z Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy. Dzięki temu można zapoznać się m.in. z szacowanym kosztem doprowadzenia szybkiego internetu do pojedynczych budynków, który w części będzie współfinansowany ze środków publicznych, a w części przez samych operatorów.
Zachęcamy do wejścia na INTERNET.GOV.PL i zapoznania się z jego funkcjonalnościami.
Ostrzeżenia meteorologiczne: Burze z gradem
stopień: 1
prawd. 80%
Przebieg: Prognozuje się upał. Temperatura maksymalna w dzień od 28°C do 31°C. Temperatura minimalna w nocy od 14°C do 17°C.
Uwagi: Brak.
ZAPROSZENIE NA BEZPŁATNE WARSZTATY DOTYCZĄCE FUNKCJONOWANIA SPÓŁDZIELNI ENERGETYCZNYCH
ZAPROSZENIE NA BEZPŁATNE WARSZTATY DOTYCZĄCE
FUNKCJONOWANIA SPÓŁDZIELNI ENERGETYCZNYCH
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W WARSZTATACH!
Formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.spoldzielnia-energetyczna.pl
Wszystkie informacje na stronie: LINK
Osoba do kontaktu: Anastazja, tel. 798 223 978 09.00-09.30 Rejestracja uczestników warsztatu
09.30-09.45
Otwarcie warsztatu
09.45-10.45
Spółdzielnie energetyczne jako nowy podmiot na polskim rynku energii
10.45-11.45
Model spółdzielni energetycznej 11.45-12.00 Przerwa kawowa
12.00-13.00
Doświadczenia w zakładaniu spółdzielni energetycznych
13.00-13.30
Wsparcie finansowe dla spółdzielni energetycznej
13.30-14.15
Czas na dyskusję / Panel ekspercki
14.15-14.30
Podsumowanie i zakończenie warsztatu 14.30-15.00 Obiad
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W WARSZTATACH!
Formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.spoldzielnia-energetyczna.pl
Ostrzeżenia meteorologiczne: Upał
Ostrzeżenia meteorologiczne: Upał
stopień: 1
prawd. 80%
Przebieg: Prognozuje się upał. Temperatura maksymalna w dzień od 28°C do 31°C. Temperatura minimalna w nocy od 14°C do 17°C.
Uwagi: Brak.
Ważne: Od: 2023-09-11 14:00 do: 2023-09-13 18:00
Czas wydania: 2023-09-11 07:34
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZGŁASZANIA KANDYDATÓW DO SKŁADÓW OBWODOWYCH KOMISJI WYBORCZYCH W WYBORACH DO SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ ZARZĄDZONYCH NA DZIEN 15 PAŹDZIERNIKA 2023 R.
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZGŁASZANIA KANDYDATÓW DO SKŁADÓW OBWODOWYCH KOMISJI WYBORCZYCH W WYBORACH DO SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ ZARZĄDZONYCH NA DZIEŃ 15 PAŹDZIERNIKA 2023 R.
Zasady zgłaszania kandydatów do składów obwodowych komisji wyborczych reguluje uchwała nr 11/2019 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 27 lutego 2019 r. (M.P. 2019 poz.338 ze zmianami) w sprawie powoływania obwodowych komisji wyborczych w obwodach głosowania utworzonych w kraju, w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz do Parlamentu Europejskiego.
Zgodnie z Kalendarzem wyborczym termin na zgłaszanie przez pełnomocników komitetów wyborczych kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych upływa 15 września 2023 r. Obwodowe komisje wyborcze powołane zostaną do dnia 25 września 2023 roku.
Zgłoszenia kandydatów na członków OKW przyjmowane będą w Urzędzie Gminy w Kikole, 87-620 Kikół, ul. Plac Kościuszki 7, pok. nr 10 (sekretariat), w godzinach pracy urzędu tj.:
poniedziałek-piątek : 715 –1515.
Formularz zgłoszenia kandydatów do składów OKW dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Kikół: bip.kikol.pl.
Pełnomocnicy komitetów wyborczych lub osoby upoważnione do dokonania zgłoszeń kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych proszeni są o wcześniejszy kontakt z Urzędem Gminy w Kikole w celu ustalenia terminu przyjęcia dokumentacji i ewentualnych uzgodnień o charakterze organizacyjnym.
Adres mailowy do kontaktu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kontakt telefoniczny w sprawie przyjmowania zgłoszeń pod numerem 54 2894670.
Małgorzata Baranowska
Pełnomocnik Wójta Gminy Kikół ds. wyborów
Wzory zgłoszeń do Obwodowych Komisji Wyborczych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 15 października 2023 r.
LV Sesja Rady Gminy Kikół
KLAUZULA INFORMACYJNA NAGRYWANIA SESJI (Link)
O godzinie 13.30 15 września 2023 r. (piątek) na stronie Gminy Kikół www.kikol.pl dostępna będzie transmisja na żywo z LV Sesji Rady Gminy Kikół kadencji 2018-2023.
Transmisja z LV Sesji Rady Gminy Kikół kadencji 2018-2023 (tutaj!)
https://portal.posiedzenia.pl/kikol
Porządek obrad:
1. Otwarcie LV sesji Rady Gminy i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zatwierdzenie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Wybór sekretarza obrad.
5. Sprawozdanie Wójta Gminy o pracach w okresie międzysesyjnym.
6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kikół na rok 2023.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kikół na lata 2023 – 2036.
8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia i przekazania projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kikół.
9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Kikole.
10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia stawki za 1 km przebiegu pojazdu, uwzględnionej przy obliczeniu zwrotu rodzicom kosztów przewozu dzieci, młodzieży, uczniów oraz rodziców.
11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków.
12. Wolne wnioski i informacje.
13. Zakończenie.