Przydatne linki

To pierwsze zebranie Stowarzyszenia Emerytów Gminy Kikół, na którym była nowa burmistrz, Renata Gołębiewska. Seniorzy prężnie działają i już organizują kolejne ciekawe wyjazdy oraz spotkania.

Seniorzy mają głowy pełny pomysłów. Nie nudzą się na emeryturze, o czym świadczy ilość atrakcji i ciekawych wyjazdów, jakie przygotowuje Stowarzyszenia Emerytów Gminy Kikół.Na zebraniu Stowarzyszenia obecna była także nowa burmistrz Kikoła, Renata Gołębiewska. Bukiet kwiatów z gratulacjami złożył na ręce burmistrz Mieczysław Sławkowski.

- Pan Mieczysław złożył gratulacje z okazji wyboru na funkcję burmistrza Miasta i Gminy Kikół, wręczając okolicznościowy bukiet kwiatów, będący symbolem naszego uznania wraz z życzeniami sukcesów i dobrej współpracy - napisali członkowie Stowarzyszenia Emerytów Gminy Kikół.

Podczas spotkania Renata Gołębiewska, zapewniła, że zna potrzeby i problemy seniorów. W planach ma powołanie Gminnej Rady Seniorów i rozpoczęcie procedury konkursowej na uruchomienie Domu Dziennego Pobytu dla seniorów w lokalu po przedszkolu.Seniorzy ze Stowarzyszenia na nudę nie narzekają. Już w planach mają kilka ciekawych wyjazdów m.in. na basen do Rypina, na plaże w Krynicy, w Bieszczady, do Teatru Muzycznego i miodobranie w skansenie w Sierpcu realizowane ze wsparciem Miasta i Gminy Kikół. Przygotowują się także do pikniku w Głęboczku, dożynek powiatowo-gminnych w Trutowie oraz do Dnia Seniora.

link do galerii https://lipno.naszemiasto.pl/emeryci-z-gminy-kikol-preznie-dzialaja-kolejne-spotkania-i-wyjazdowe-plany-zdjecia/ga/c11p2-26316673/zd/635781965073

źródło: https://lipno.naszemiasto.pl/emeryci-z-gminy-kikol-preznie-dzialaja-kolejne-spotkania-i-wyjazdowe-plany-zdjecia/ar/c11p2-26316673

 

Ogłoszenie

o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego gminy Kikół.

 

Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 w związku z przepisami art. 8h ust. 1 pkt 1, art. 8h ust. 1 pkt 2, art. 8h ust. 1 pkt 3, art. 8h ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.) oraz art. 39 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1  i art. 51, art. 54 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U z 2023 r. poz. 1094 ze zm.)

Zawiadamiam

o podjęciu przez Radę Miejską Kikół Uchwały nr LXII/367/2024 z dnia 13 marca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Kikół oraz o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko i opracowania prognozy oddziaływania na środowisko dla w/w planu.

 

Zainteresowani mogą składać wnioski do projektu planu ogólnego oraz do prognozy oddziaływania na środowisko.

Wnioski do projektu planu ogólnego można składać tylko na formularzu określonym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. 2023, poz. 2509)  w terminie do dnia
17.06.2024 r.,
w formie:

  1. papierowej: osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Kikół pok. nr 10 lub listownie na adres Urząd Miasta i Gminy Kikół, Plac Kościuszki 7, 87 – 620 Kikół,
  2. elektronicznej: na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub za pomocą skrytki ePUAP: /hlc4c7r03x/SkrytkaESP

Formularz dostępny jest na stronie Urzędu Miasta i Gminy Kikół www.kikol.pl, BIP https://bip.kikol.pl oraz w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Kikół pok. nr 5 .

Składający wniosek zobowiązany jest podać swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazać, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem.

Liczy się data wpływu wniosku do tutejszego Urzędu.

Wnioski złożone po terminie lub w innej formie niż na obowiązującym formularzu nie będą rozpatrzone.

 

Zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wnioski do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko należy składać w formie pisemnej w Biurze Podawczym (pok. nr 10) Urzędu Miasta i Gminy Kikół, pocztą na adres: Plac Kościuszki 7,
87 – 620 Kikół, ustnie do protokołu w dziale Infrastruktury Urzędu Miasta i Gminy Kikół (pok. 5) lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na adres: skrytka ePUAP: /hlc4c7r03x/SkrytkaESP do dnia 17.06.2024 r.

Zgodnie z art. 41 ustawy wnioski złożone po upływie terminu do składania wniosków pozostawia się bez rozpatrzenia.

Organem właściwym do rozpoznania wniosków jest Burmistrz Kikoła.

 

Podano do publicznej wiadomości dnia 16 maja 2024 r.

 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27

kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w

sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne

rozporządzenie o ochronie danych, informujemy:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kikół ( obsługiwana przez Urząd Miasta i Gminy w Kikole i reprezentowana przez Burmistrza Kikoła) z siedzibą Plac Kościuszki 7; 87-620 Kikół tel. 542894670.

Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod nr tel. 542894670 lub adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

  1. 1. Twoje dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:

 1) art. 6 ust. 1 lit c w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na administratorze wynikające z zadań określonych w przepisach szczególnych jakim jest ustawa z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;

 2) art. 6 ust. 1 lit a RODO na podstawie zgody. Zgoda jest wymagana, gdy uprawnienie do przetwarzania danych osobowych nie wynika wprost z przepisów prawa, np. podanie nr telefonu, adresu e-mail.

  1. 2. Twoje dane osobowe administrator może ujawniać odbiorcom, którymi są m.in.: podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne, pocztowe, sądy, organy ścigania, podatkowe, notariusze, radcowie prawni, podmioty kontrolujące administratora oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania Twoich danych osobowych, ale wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów. Twoja dane osobowe także będą ujawnione pracownikom i współpracownikom administratora w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nich obowiązków. Twoje dane osobowe możemy także przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie administratora tzw. podmiotom przetwarzającym, są nimi np.: podmioty świadczące usługi informatyczne oraz inne wykonujące wyspecjalizowane usługi, jednakże przekazanie Twoich danych nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę Twoich praw.
  2. 3. Twoje dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji:

 1) Dane dotyczące planowania i zagospodarowania przestrzennego podlegają przechowywaniu wieczystemu,

 2) w zakresie danych, gdzie wyraziłeś zgodę na ich przetwarzanie, do czasu cofnięcie zgody, nie dłużej jednak niż do     czasu, do czasu wskazanego w ppkt. 1.

  1. 4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora masz prawo do:

 1) dostępu do treści danych na podstawie art. 15 RODO, z ograniczeniem wynikającym z art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - do uzyskania wszelkich dostępnych informacji o źródle pochodzenia danych osobowych przysługuje, jeżeli uprawnienie to nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od  której dane te pozyskano,

2) sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO;

3) usunięcia danych na podstawie art. 17 RODO jeżeli:

  1. a) wycofasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
  2. b) dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
  3. c) dane są przetwarzane niezgodnie z prawem;

4) ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 RODO jeżeli:

  1. a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych;
  2. b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
  3. c) administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie,   której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  4. d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
  5. e) zgodnie z art. 8b ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania nie wpływa na tok i przebieg postępowania.

5) cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez administratora przed jej cofnięciem.

  1. 5. Podanie Twoich danych:

1) jest wymogiem ustawy na podstawie, których działa administrator. Jeżeli odmówisz podania Twoich danych lub podasz  nieprawidłowe dane, administrator nie będzie mógł zrealizować celu do jakiego zobowiązują go przepisy prawa,

2) jest dobrowolne i odbywa się na podstawie Twojej zgody, która może być cofnięta w dowolnym momencie

  1. 6. Przysługuje Ci także skarga do organu nadzorczego:

Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

  1. 7. Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
  2. 8. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
wtorek, 14 maj 2024 07:00

Animacje dla najmłodszych w Suminie

Na zaproszenie pani Radnej z Sołectwa Sumin w minioną niedzielę mieliśmy przyjemność poprowadzić animacje dla najmłodszych . Na dzieci czekała moc atrakcji, zabaw, malowanie buziek i wata cukrowa.
Piękna pogoda dopisała a my rozpoczynamy kolejny sezon!

link do galerii https://www.facebook.com/photo/?fbid=835880421905943&set=pcb.835882355239083

Źródło OKGK

Zajęcia przeprowadził Pan Mariusz Brzęcki ze Stowarzyszenia „GD” z Gdańska. Zadanie publiczne pn. „Nasze zabytki inaczej” zostało dofinansowane przez Powiat Lipnowski w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadań w zakresie rozwoju kultury i sztuki, ochrony dóbr kulturalnych i dziedzictwa narodowego w 2024 r. Projekt skierowany jest dla dzieci szkół podstawowych Powiatu Lipnowskiego. Dziś w zajęciach uczestniczyli uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kikole. Podczas realizacji zadania publicznego uczestnicy, wykorzystując klocki Lego zbudowali zespołowo wybrany model zabytku Powiatu Lipnowskiego - kościół pw. św. Wojciecha w Kikole. Dobrze wiemy, że układanie klocków pobudza kreatywność i wyobraźnię. Podczas zajęć powstał piękny kościół św. Wojciecha w Kikole. Skomplikowana konstrukcja zbudowana z pomocą Pana Mariusza pobudziła wyobraźnię naszych czytelników, ale także pokazała jak zgodnie można pracować w zespole.
 

 

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego uprzejmie informuje, że zgodnie z obwieszczeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 kwietnia 2024 r. (M.P. z 2024 r., poz. 337), roczna kwota graniczna należnego podatku dochodowego za rok 2024 od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej wynosi 4358 zł.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

środa, 08 maj 2024 09:05

II Sesja Rady Miejskiej Kikół

KLAUZULA INFORMACYJNA NAGRYWANIA SESJI (Link)

O godzinie 16.00 10 maja 2024 r. (piątek) na stronie Gminy Kikół www.kikol.pl dostępna będzie transmisja na żywo z II Sesji Rady Miejskiej Kikół kadencji 2024-2029.

Transmisja z  Sesji Rady Miejskiej Kikół kadencji 2024-2029 (tutaj!)

https://portal.posiedzenia.pl/kikol

1. Otwarcie II sesji Rady Miejskiej i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zatwierdzenie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Wybór sekretarza obrad.
5. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i ustalenia jej składu osobowego.
6. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i ustalenia jej składu osobowego.
7. Podjęcie uchwały w sprawie powołania i ustalenia składu osobowego stałych komisji Rady Miejskiej.
8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Kikoła.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnych.
10. Wolne wnioski, zapytania i informacje.
11. Zakończenie.

Przypominamy, że zostały już tylko 3 dni na składanie wniosków do projektu planu ogólnego gminy Kikół.
Wnioski można składać do 10 maja br. w formie papierowej lub elektronicznej. Wzór wniosku można pobrać ze strony BIP Urzędu Miasta i Gminy Kikół https://bip.kikol.pl/.../1330-ogloszenie-o-przystapieniu... , tam znajduje się również instrukcja jego wypełniania.
W razie pytań prosimy o kontakt z pracownikiem Urzędu pod nr tel. 054 2894670 wew. 45.

W Kikole odbyła się pierwsza sesja Rady Miejskiej Kikół w kadencji 2024-2029. Obrady poprowadził jako radny senior, czyli najstarszy wiekiem, Jan Marciniak. Wcześniej zaświadczenia o wyborze na radnych i burmistrza wręczyła Anna Grabowska, przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej w Kikole oraz jej członkowie. Następnie nowo wybrani radni i burmistrz Renata Gołębiewska złożyli uroczyste ślubowanie. Był to podniosły moment, bo od tej chwili wszystkich ich czeka praca na rzecz lokalnej społeczności i wywiązywanie się ze złożonych obietnic. Radni w głosowaniu tajnym wybrali przewodniczącego i wiceprzewodniczących. I tak Dariusz Predenkiewicz został przewodniczącym Rady Miejskiej Kikół, a wiceprzewodniczącymi – Bożena Rakowska i Kamil Sadowski. Przypomnijmy, że o fotel burmistrza Kikoła ubiegały się trzy kandydatki: Anna Baranowska, Małgorzata Baranowska i Renata Gołębiewska, która uzyskała 1522 głosy i zwyciężyła w pierwszej turze. W swym przemówieniu zadeklarowała współpracę ze wszystkimi ponad podziałami. Po zamknięciu obrad przyszedł czas na gratulacje. Nowej burmistrz gratulował ustępujący burmistrz Józef Predenkiewicz, Jan Krzysztof Ardanowski, poseł na Sejm RP, burmistrzowie i wójtowie, dyrektorzy szkół i instytucji, samorządowcy, liczna reprezentacja współpracowników z Urzędu Miejskiego w Lipnie, gdzie była sekretarzem oraz krewni i przyjaciele. Trzeba podkreślić, że obrady pierwszej sesji zgromadziły wielu mieszkańców.

link do galerii https://lipno.naszemiasto.pl/burmistrz-i-radni-z-kikola-zlozyli-slubowanie-pierwsza/ga/c1-9696551/zd/89479099

tekst i zdjęcia Małgorzata Chojnicka

źródło: https://lipno.naszemiasto.pl/burmistrz-i-radni-z-kikola-zlozyli-slubowanie-pierwsza/ar/c1-9696551

6 maja 2024 r. odbyła się pierwsza sesja nowej Rady Miejskiej Kikół.

link do sesji https://kikol.posiedzenia.pl/?action=video&id=arch&cadency=2024

Obrady I sesji nowo wybranej Rady otworzył, jako Radny Senior Pan Jan Marciniak. Podczas dzisiejszych obrad Radni złożyli uroczyste ślubowanie. Przysięgę złożyła również Pani Burmistrz Renata Gołębiewska. W wyborach 7 kwietnia mieszkańcy wybrali ją w pierwszej turze. Radni wybrali spośród swojego grona Przewodniczącego tego gremium. Zdecydowali, iż funkcję tę sprawować będzie Pan Dariusz Predenkiewicz. Na Wiceprzewodniczących wybrano natomiast Panią Bożenę Rakowską oraz Pana Kamila Sadowskiego.

Rada Miejska Kikół w kadencji 2024-2029:

  1. Baranowski Krzysztof     
    2. Bocianowski Paweł     
    3. Będlin Stanisław     
    4. Dankowski Rafał     
    5. Jałowiecka – Rudewicz Eliza   
    6. Kostrzewska Małgorzata    
    7. Kuczkowski Krzysztof    
    8. Marciniak Jan      
    9. Maślewski Dawid     
    10. Maślewski Przemysław    
    11. Predenkiewicz Dariusz -  Przewodniczący Rady Miejskiej Kikół
    12. Rakowska Bożena     - Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Kikół
    13. Rumiński Przemysław    
    14. Sadowski Kamil         -Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Kikół
    15. Skowrońska Dorota 

W Kikole obchody Święta Narodowego Trzeciego Maja tradycyjnie rozpoczęła msza święta w kościele świętego Wojciecha.

Po wspólnej modlitwie uczestnicy uroczystości przeszli pod pomnik na placu Kościuszki, ufundowany przez Kurkowe Bractwo Strzeleckie Ziemi Dobrzyńskiej w 90. rocznicę Bitwy Warszawskiej. Pochód rozpoczynała gigantyczna flaga niesiona przez mieszkańców, młodszych i starszych.

Ten widok zawsze robi duże wrażenie. W uroczystościach wzięły udział licznie przybyłe poczty sztandarowe, druhowie z Ochotniczych Straży Pożarnych, delegacje szkół, instytucji, stowarzyszeń, przedstawiciele powiatowych i gminnych władz samorządowych, służb mundurowych i mieszkańcy.

Po wciągnięciu flagi na maszt i odśpiewaniu hymnu przybyłe delegacje złożyły kwiaty. Następnie przemówi burmistrz Józef Predenkiewicz.

Szczególnie budujący był fakt, że tak wielu młodych ludzi przyszło, by uczcić ten szczególny dzień dla każdego Polaka. Uchwalenie Konstytucji 3 maja, pierwszej w Europie ustawy zasadniczej, było wydarzeniem przełomowym. Nie wolno o tym zapominać.

Tekst i zdjęcia Małgorzata Chojnicka

link do galerii https://lipno.naszemiasto.pl/rocznica-uchwalenia-konstytucji-3-maja-w-kikole-tak/ga/c1-9694075/zd/89408011

źródło https://lipno.naszemiasto.pl/rocznica-uchwalenia-konstytucji-3-maja-w-kikole-tak/ar/c1-9694075